Opzet boerenmarktplein

  Opzet boerenmarktplein. De doelstelling.
In het boek “Weg van de supermarkt” van eetschrijver Gerrit Jan Groothedde wordt deze site al aangekondigd. De auteur ontdekte namelijk dat wie op internet op zoek gaat naar leveranciers van mooie en eerlijke producten zich soms drie slagen in de rondte zoekt en uiteindelijk nog het risico loopt op de verkeerde tijd, op het verkeerde adres of zelfs bij een niet meer bestaande onderneming terecht te komen. De wirwar van internetsites die er te vinden is wordt doorgaans slecht of helemaal niet bijgehouden.
Dat is jammer, want zo verliezen consumenten hun vertrouwen. En het hoeft ook niet. “Weg van de supermarkt”: kan best, want er zijn meer dan genoeg bronnen van écht eten. Voorwaarde is wel dat de consument de weg naar dat échte eten ook kan vinden. Vandaar deze site.
Het gaat de redactie niet in de eerste plaats om geld. Ja, we bieden betaalde vermeldingen aan omdat we graag uit de kosten willen komen en om te voorkomen dat ook deze site op termijn verkrot en verouderd raakt. Dat willen we niet laten gebeuren. De site wordt volledig bijgehouden door vrijwilligers.
Het gaat ons erom een begrip te worden, een site waarvan consumenten weten: als een bedrijf dáárop vermeld staat, heeft het goede spullen.
Dus is de redactie kritisch. Wij bepalen wie goed genoeg is voor een plek op boerenmarktplein.nl. We willen hier geen supermarktmeuk. Hoeveel producenten van industrieel spul ook willen betalen, ze komen er niet in. Want alleen zo bewaken we de kwaliteit die we úw klanten willen garanderen, omdat úw klanten daarvoor komen.

Mooi toch? Precies waar ú en uw klant op wachtten!

Het team van boerenmarktplein.nl